Bra att veta

  • Frakt från 49 kr
  • Fri frakt inom Sverige vid köp från 900kr
  • Normal leveranstid 3-5 arbetsdagar, kan bli något längre vid högtider eller speciella kampanjer
  • Alltid 14 dagars ångerrätt, från dess du mottagit din försändelse
  • Säker betalning via Klarna
Vad blir leveranskostnaden?
Frakten inom Sverige kostar från 49 kr och specificeras i kassan. Den beräknas på vikten på varorna i din beställning. Fri leverans inom Sverige för köp från 900 kr.
Vilka betalsätt kan jag välja på?
Du kan välja mellan kortbetalning, direktbetalning via din bank eller Klarna.
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 10 arbetsdagar.
Är det säkert att handla i nätbutiken? Hur skyddas mina uppgifter?
Vi hanterar inga kontouppgifter i nätbutiken. Allt går via en extern betalningstjänst för säkra betalningar. För närvarande använder vi Klarna och Paypal. Lilla Stork tillämpar personsonuppgiftslagen (PuL)  och personuppgifter används två ändamål; för fullgörande av de avtal som ingås med dig som kund och för marknadsföring Lilla Storks produkter och tjänster. Uppgifterna lagras och används under trygga och säkra förhållanden. Dina uppgifter används inte för marknadsföring av tvivelaktiga produkter. Du har alltid rätt till insyn och till rättelse av eventuella felaktigheter gällande dina uppgifter. Dessutom har du rätt att avböja framtida marknadsföring. Adresserna lämnas ej ut till tredje part.
Vad händer efter jag beställt?
Då betalning gjorts skickar vi varorna till dig. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 10 arbetsdagar.
Får jag något kvitto?
Du får bekräftelse på din order då du lägger den, kvitto får du då betalningen genomförts.
Vilka får handla?
Alla som är över 18 år
Vilka betalsätt kan jag välja på?
Du kan välja mellan Klarna, och deras alternativ: kort, direktbetalning eller faktura samt Paypal.
Vad är leveranstiden?
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 10 arbetsdagar.
Vad kostar frakten?
Frakten kostar från 49 kr och specificeras i kassan. Den beräknas på vikten på varorna i din beställning. Fri frakt inom Sverige på köp från 900 kr.
Vem levererar varorna och vart?
Varorna skickas med posten (brev) eller annan leverantör, till ett utlämningsställe.
Hur vet jag när varorna har kommit?
När varorna nått ditt valda utlämningsställe får du en avisering via sms i första hand, därefter kontaktar vi dig via e-post och i sista hand får du ett brev hem.
Kan jag ångra mitt köp?
Du har som kund har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att ett ombud till dig mottagit varorna. Du kan välja att returnera hela eller delar av din beställning, du behöver däremot alltid betala returportot själv. Ångerrätt gäller inte på demoexemplar, kraftigt nedsatta varor, reavaror eller på andra sortering. Ångerrätt gäller inte heller på presentkort. Varor som handlats med presentkort kan inte bytas mot kontanter. Vill du byta sådana varor erhåller du ett tillgodokvitto hos Lilla Stork. Bytesrätten gäller inte hygienartiklar, eller varor som använts på något sätt om det inte är ett fabrikationsfel som endast kan upptäckas vid användning. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Varorna som returneras ska vara i samma skick som du mottagit dem i och får inte ha skadats, tvättats, ändrats eller använts annat än att du tittat varan. Produkter som ska monteras måste återsändas omonterade och oanvända. Eventuella etiketter eller skyddsplast får inte avlägsnas och medföljande förpackningar ska återsändas i helt skick. Vi kan inte återbetala en vara där batterier har använts, dvs, om plastbiten för skydd av batterier är borttagen. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Du ansvarar för produkten tills dess att den kommit oss tillhanda. Var noga med att ta inlämningskvitto från postombudet. Spara för uppvisande vid oklarheter kring inlämningsdatum eller annat.
Kan jag returnera en vara?
Du kan självklart alltid returnera en vara, maila oss på info@lillastork.se så skickar vi dig ett returformulär. Varorna som returneras ska vara i samma skick som du mottagit dem i och får inte ha skadats, tvättats, ändrats eller använts annat än att du tittat varan. Produkter som ska monteras måste återsändas omonterade och oanvända. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Eventuella etiketter eller skyddsplast får inte avlägsnas och medföljande förpackningar ska återsändas i helt skick. Vi kan inte återbetala en vara där batterier har använts, dvs, om plastbiten för skydd av batterier är borttagen, ej heller varor som monterats och ej längre är i nyskick om de är nedmonterade igen. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Du ansvarar för produkten tills dess att den kommit oss tillhanda. Var noga med att ta inlämningskvitto från postombudet. Spara för uppvisande vid oklarheter kring inlämningsdatum eller annat. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Du bekostar själv returportot.
Vad gör jag om min vara är trasig eller skadad?
Vid defekta eller transportskadade varor tillämpar Lilla Stork gällande konsumentlagstiftning. Kontakta kundservice på info@lillastork.se snarast vid upptäckten av ett varufel eller en transportskada för reklamation. Viktigt är att du behåller förpackningarna din försändelse kom i. Återbetalningen till dig sker så snart vi mottagit din retur eller senast inom 14 dagar. Du ansvarar för produkten tills dess att den kommit oss tillhanda. Var noga med att ta inlämningskvitto från postombudet. Spara för uppvisande vid oklarheter kring inlämningsdatum eller annat.
Hur använder ni mina personuppgifter?
Lilla Stork tillämpar personsonuppgiftslagen (PuL)  och personuppgifter används två ändamål; för fullgörande av de avtal som ingås med dig som kund och för marknadsföring av Lilla Storks produkter och tjänster. Uppgifterna lagras och används under trygga och säkra förhållanden. Dina uppgifter används inte för marknadsföring av tvivelaktiga produkter. Du har alltid rätt till insyn och till rättelse av eventuella felaktigheter gällande dina uppgifter. Dessutom har du rätt att avböja framtida marknadsföring. Adresserna lämnas ej ut/säljs ej till tredje part.
Vad händer om jag inte löser ut mitt paket?
Lilla Stork tar ut en avgift på 300 kr för att täcka frakt- och expeditionsavgifter för ej utlösta paket. Om fraktkostnaden överstiger 300 kr tar vi ut en avgift på det faktiska beloppet. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice.