Bra att veta

  • Frakt från 49 kr
  • Fri frakt inom Sverige vid köp från 900 kr
  • Normal leveranstid 1-5 arbetsdagar, kan bli något längre vid perioder av hög belastning, t.ex högtider och speciella kampanjer
  • 14 dagars ångerrätt, från dess du mottagit din försändelse
  • Säker betalning via Klarna eller PayPal
Vad blir leveranskostnaden?
Frakten inom Sverige kostar från 49 kr och specificeras i kassan. Fri leverans inom Sverige för köp från 900 kr.
Vilka betalsätt kan jag välja på?
Du kan välja mellan kortbetalning, direktbetalning via din bank, Klarna eller PayPal.
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden är vanligen mellan 2-5 arbetsdagar. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara längre.
Är det säkert att handla i nätbutiken? Hur skyddas mina uppgifter?
Vi hanterar inga kontouppgifter i nätbutiken. Allt går via en extern betalningstjänst för säkra betalningar. För närvarande använder vi Klarna och Paypal. Lilla Stork tillämpar personsonuppgiftslagen (PuL)  och personuppgifter används två ändamål; för fullgörande av de avtal som ingås med dig som kund och för marknadsföring Lilla Storks produkter och tjänster. Uppgifterna lagras och används under trygga och säkra förhållanden. Dina uppgifter kommer inte att lämnas ut till tredje part. Du har alltid rätt till insyn och till rättelse av eventuella felaktigheter gällande dina uppgifter. Dessutom har du rätt att avböja framtida marknadsföring.
Vad händer efter jag beställt?
Då betalning gjorts skickar vi varorna till dig. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara längre.
Får jag något kvitto?
Du får bekräftelse på din order då du lägger den, kvitto får du då betalningen genomförts.
Vilka får handla?
För att få handla av oss måste du vara myndig alternativt ha målsmans tillstånd. Köpeavtal har ingåtts när du har slutfört din beställning och orderbekräftelse skickats till dig via e-post.
Vilka betalsätt kan jag välja på?
Du kan välja mellan Klarna, och deras alternativ: kort, direktbetalning eller faktura samt Paypal.
Vad är leveranstiden?
Leveranstiden är normalt 1-5 arbetsdagar om varan finns på lager. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara längre. I vissa fall tillåter vi förbeställningar av ej ännu lanserade produkter. Då kan leveranstiden vara längre. I så fall framgår detta i produktbeskrivningen.
Vad kostar frakten?
Frakten kostar för närvarande från 49 kr och specificeras i kassan.  Fri frakt inom Sverige på köp från 900 kr.
Vem levererar varorna och vart?
Varorna skickas med posten (varubrev) eller DHL till ett utlämningsställe.
Hur vet jag när varorna har kommit?
När varorna nått ditt valda utlämningsställe får du en avisering via sms i första hand, därefter kontaktar vi dig via e-post och i sista hand får du ett brev hem.
Kan jag ångra mitt köp?
Du har som kund har alltid öppet köp i 14 dagar efter det att du mottagit varorna enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via Internet har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Läs mer här: www.konsumentverket.se Du kan välja att returnera hela eller delar av din beställning, du behöver däremot alltid betala returportot själv. Maila oss på info@lillastork.se så skickar vi dig en returfraktsedel. Produkterna måste skickat tillbaka inom 14 dagar efter det att returfraktsedeln mottagits. Vi skickar returfraktsedeln på en länk via e-post, alternativt per brev. Ångerrätt gäller inte på demoexemplar, kraftigt prissänkta varor, reavaror eller varor på 2:a sortering. Ångerrätt gäller inte heller på presentkort. Varor som handlats med presentkort kan inte bytas mot kontanter. Vill du byta sådana varor erhåller du ett tillgodokvitto hos Lilla Stork. Ånger- och bytes- eller reklamationsrätt gäller inte hygienartiklar. eller varor som använts på något sätt om det inte är ett fabrikationsfel som endast kan upptäckas vid användning. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Varorna som returneras ska vara i samma skick som du mottagit dem i och får inte ha skadats, tvättats, ändrats eller använts annat än att du tittat varan. Produkter som ska monteras måste återsändas omonterade och oanvända. Eventuella etiketter eller skyddsplast får inte avlägsnas och medföljande förpackningar ska återsändas i helt skick. Vi kan inte återbetala en vara där batterier har använts, dvs, om plastbiten för skydd av batterier är borttagen. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Du soom konsument ansvarar för produkten tills dess att den kommit oss tillhanda. Denna risk innefattar bland annat produkter som skadas eller kommer bort under frakt. Var noga med att ta inlämningskvitto från postombudet. Spara för uppvisande vid oklarheter kring inlämningsdatum eller annat.
Kan jag returnera en vara?
Du kan självklart alltid returnera en vara. Du har som kund har alltid öppet köp i 14 dagar efter det att du mottagit varorna. Maila oss på: info@lillastork.se så skickar vi dig en returfraktsedel. Produkterna måste skickat tillbaka inom 14 dagar efter det att returfraktsedeln mottagits. Vi skickar returfraktsedeln på en länk via e-post, alternativt per brev. Varorna som returneras ska vara i samma skick som du mottagit dem i och får inte ha skadats, tvättats, ändrats eller använts annat än att du tittat varan. Produkter som ska monteras måste återsändas omonterade och oanvända. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Eventuella etiketter eller skyddsplast får inte avlägsnas och medföljande förpackningar ska återsändas i helt skick. Vi kan inte återbetala en vara där batterier har använts, dvs, om plastbiten för skydd av batterier är borttagen, ej heller varor som monterats och ej längre är i nyskick om de är nedmonterade igen. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Du ansvarar för produkten tills dess att den kommit oss tillhanda. Var noga med att ta inlämningskvitto från postombudet. Spara för uppvisande vid oklarheter kring inlämningsdatum eller annat. Du bekostar själv returportot.
Vad gör jag om min vara är trasig eller skadad? Kan jag reklamera min produkt?
Du som kund har ansvaret att besiktiga dina köpta varor och göra en reklamation inom 14 dagar efter att du fått varan. Kontakta kundservice på: info@lillastork.se snarast vid upptäckten av ett varufel eller en transportskada för reklamation. Viktigt är att du behåller förpackningarna din försändelse kom i. Ånger- och reklamationsrätt gäller ej om varan skadas eller förkommer p.g.a vårdslös hantering från din/kundens sida. Varorna som returneras ska vara i samma skick som du mottagit dem i och får inte ha skadats, tvättats, ändrats eller använts annat än att du tittat varan. Produkter som ska monteras måste återsändas omonterade och oanvända. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Eventuella etiketter eller skyddsplast får inte avlägsnas och medföljande förpackningar ska återsändas i helt skick. Vi kan inte återbetala en vara där batterier har använts, dvs, om plastbiten för skydd av batterier är borttagen, ej heller varor som monterats och inte längre är i nyskick om de är nedmonterade igen. Om du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att varan du vill returnera är minskat i värde återbetalar Lilla Stork inte varan. I  eventuella fall där produkten är i säljbart skick men ej i nyskick äger Lilla Stork rätt dra av en summa motsvarande varans värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Lilla Stork förbehåller sig rätten att avgöra om en vara är i säljbart skick. Observera att en hel del av våra produkter är handgjorda och kan ha en del smärre skönhetsavvikelser som dock inte påverkar produktens funktion. Handgjorda produkter är alltid unika. Vissa skönhetsfel ingår och anses inte vara en defekt. Återbetalningen till dig sker så snart vi mottagit din retur eller senast inom 14 dagar. Du ansvarar för produkten tills dess att den kommit oss tillhanda. Var noga med att ta inlämningskvitto från postombudet. Spara för uppvisande vid oklarheter kring inlämningsdatum eller annat.
Hur använder ni mina personuppgifter?
Lilla Stork tillämpar personsonuppgiftslagen (PuL)  och personuppgifter används två ändamål; för fullgörande av de avtal som ingås med dig som kund och för marknadsföring av Lilla Storks produkter och tjänster. Uppgifterna lagras och används under trygga och säkra förhållanden. Uppgifterna lagras och används under trygga och säkra förhållanden. Dina uppgifter kommer inte att lämnas ut till tredje part. Du har alltid rätt till insyn och till rättelse av eventuella felaktigheter gällande dina uppgifter. Du har även rätt att avböja framtida marknadsföring.
Vad händer om jag inte löser ut mitt paket?
Lilla Stork tar ut en avgift på 300 kr för att täcka faktiska frakt- och expeditionsavgifter för ej utlösta paket. Om den faktiska fraktkostnaden överstiger 300 kr tar vi ut en avgift på det faktiska beloppet. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice.